woensdag 10 augustus 2011

Foto 10 van de Challenge

Ik vond het erg moeilijk. Veel jeugdherinneringen, maar weinig wat nog op de foto gezet kan worden.
Ik heb uiteindelijk 3 foto's gemaakt.

De boerderij, daar heb ik van jongs af aan vele uren met mijn vader doorgebracht. Ik ging als een schaduw mee met mijn vader en mocht altijd helpen (ook al was het van de wal in de sloot). Hoe vaak ik niet in de groep gevallen ben omdat ik de overstap van de koeien naar de gang niet kon maken is niet te tellen op 1 hand. En dan mocht moeders me weer in een wastobbe wassen (een douche hadden wij toen nog niet).



Ook een foto van een oude hooihark die ik nog in de schuur vond. Hiermee heb ik vele uren op het land doorgebracht. Vroeger werd er nog veel met de hand opgeharkt. Dan maakte we grote hopen en die werden dan op de open wagen gestoken.



Ook een foto van de oude naaimachine van mijn moeder, waar ze al onze kleren mee maakte. Wij hadden nooit gekochte kleding, maar altijd zelfgemaakte kleding.

1 opmerking:

  1. Bijzondere opdracht was dit he? Mooie foto's heb je gemaakt. Die naaimachine vind ik ook mooi. Die hadden wij thuis ook staan, wij mochten hem gebruiken als speelgoed om gaatjes te maken in stukken papier.

    BeantwoordenVerwijderen